• 9303
  • 0

Latvijas apavu zīmola INCH2 pasaules mēroga e-komercijas veiksmes stāsts

inch2

Aizvadītajā Black Friday izpārdošanu laikā pašmāju apavu zīmols INCH2 sasniedza jaunu rekordu, vienas dienas laikā tikai tiešsaistē gūstot ieņēmumus 555 000 eiro apmērā. Ņemot vērā, ka šādu rezultātu zīmolam izdevies sasniegt tikai caur vienu pārdošanas kanālu, proti, INCH2 interneta veikalu, tas ir ne vien kompānijas pārdošanas rekords, bet arī bezprecedenta gadījums Latvijas vēsturē.

Zīmols INCH2 ir 2015. gadā dibināts Latvijas start-up uzņēmums, kas specializējas sieviešu apavu ražošanā un pārdošanā. Šo apavu galvenās iezīmes – vīrišķīgs raksturs kombinācijā ar sievišķīgu eleganci. Pateicoties pārdomātai e-komercijas un interneta resursu izmantošanas stratēģijai, īsā laika posmā uzņēmums guvis starptautisku atzinību un lepni nes Latvijas vārdu pasaulē. Vienīgais kontinents, kurā līdz šim nav bijis neviena INCH2 pasūtījuma, ir Antarktīda. Intervijā Forbes apavu zīmola dibinātāji Eduards un Olga Petersoni atklāj, kā viņiem salīdzinoši īsā laikā ir izdevies ielauzties pasaules apavu tirgū.

IMG_3607 card-2card-1Kā radās ideja un kā tapa apavu zīmols INCH2?

Ideja par augstas kvalitātes apaviem ar spilgtu raksturu radās īsi pirms 2015. gada, kad pēc desmit gadiem Londonā izlēmām atgriezties Latvijā. Mēs pamanījām brīvu nišu starp masu produkcijas tirgu un luksusa apavu segmentu. Izmantojot savas zināšanas e-komercijā, nolēmām apvienot mūsdienu elektroniskās pārdošanas tehnoloģiju priekšrocības, kas neierobežo nedz mūsu, nedz mūsu klientu atrašanās vietu, vidējā patērētāju segmenta neapmierināto pieprasījumu un neparasta dizaina apavu piedāvājumu. Atgriežoties dzimtenē, mēs uzreiz sākām rīkoties. Uzņēmuma sākuma kapitāls bija vien 500 eiro, un sekoja fanātisks 24 stundu darbs diennaktī un neatlaidība. Sākotnēji tika radīti tikai daži apavu modeļi, taču pieprasījums pēc tiem bija tik liels, ka fiziski to nebija iespējams apmierināt, pat strādājot bez atelpas.

Kā jūs kā jauns start-up atrisinājāt radušos situāciju, ņemot vērā, ka pieredzes apavu ražošanas nozarē nebija?

Tā kā pieredzes šajā nozarē mums tiešām nebija, zināšanas guvām ar pašu izmēģinājumiem un kļūdām. Šķita, ka ar katra apavu pāra radīšanu tiek izcīnīta kāda cīņa.  Sākotnēji visi apavi tika izgatavoti Rīgā. Tā bija nenovērtējama pieredze, kas deva impulsu partneru meklēšanai ārpus Latvijas. Vietējā ražošana diemžēl nespēja nodrošināt tādu pasaules līmeņa kvalitāti un apjomu, kādu mēs vēlējāmies piedāvāt saviem klientiem, savukārt mēs nebijām gatavi kompromisam.

IMG_3352IMG_1439

Sadarbības partneru meklēšana ir sarežģīts process un liels darbs. Ar kādām grūtībām saskārāties, meklējot ārvalstu partnerus?

Mums nācās organizēt neprātīgi daudz tikšanos, apbraukāt neskaitāmas rūpnīcas un specializētās izstādes, kā arī izgatavot apavu paraugu jūru, lai atrastu ražotāju, kurš spētu ne vien uzklausīt mūsu vēlmes, bet arī delikāti mūs uzvest uz pareizā ceļa, jo apavu dizaina dēļ nedrīkst upurēt to ērtumu. Turklāt tas viss notika straujas pārdošanas izaugsmes fāzē, ko vajadzēja pārvaldīt, izkāpjot no lidmašīnas un pārejot uz nākamo termināli. Nedrīkstēja zaudēt ne mirkli, jo digitālā vide nepiedod vilcināšanos. Tā tik strauji mainās, ka mums nācās pielāgoties jaunām prasībām un pārvarēt jaunus izaicinājumus, neskatoties uz to, kur tobrīd atradāmies fiziski. Laiks bija greznība, ko nevarējām atļauties.

Patlaban mēs strādājam ar rūpnīcām Portugālē un Itālijā. Izvēlējāmies par labu šo valstu meistariem viņu apavu ražošanas tradīciju dēļ. Viņu amatnieku pieredze un zināšanas gadsimtiem ilgi ir nodotas no paaudzes paaudzē. Lai kā arī mēs būtu gribējuši, Latvijā diemžēl šādu ražošanas kvalitātes līmeni sasniegt pagaidām nav iespējams. Mēs pievēršam lielu uzmanību katra iesaistītā meistara izcilībai, prasmēm un zināšanām – tās mums ir tikpat svarīgas kā materiālu kvalitāte. Mēs cerīgi skatāmies nākotnē un tiešām gaidām to brīdi, kad varēsim lepni paziņot, ka visi INCH2 apavi tiek izgatavoti mūsu dzimtenē.

Neraugoties uz šīm grūtībām, jums ir izdevies neticamais – pareizi strādājot pie e-komercijas un izmantojot mūsdienīgākos instrumentus, ko piedāvā internets, INCH2 apgrozījums īsā laikā palielinājies vairāk nekā desmit reižu…

Divus gadus pēc kārtas apgrozījums ir palielinājies desmit reižu gadā, taču ar to faktiski ir sperts tikai pirmais solis, jo tagad mēs spējam piedāvāt citu kvalitātes līmeni un apjomu, kas savukārt ir ceļš jau uz citiem tirgiem. Šo 2,5 gadu laikā mums ir izdevies piesaistīt vairāk nekā 500 tūkstošus lojālu sekotāju sociālajos tīklos, katru mēnesi mēs aptveram apmēram 15 miljonus unikālu www lietotāju.

Sastādot plānus un izstrādājot zīmola attīstības stratēģiju, mēs balstāmies uz pasaules līmeņa veiksmes stāstiem. Latvijas mērogā mums nav, no kā mācīties šo modus operandi, tāpēc ceļu bruģējam paši no nulles. Tas viss notiek, pateicoties dziļai analīzei, klientu paradumu un iepirkšanās uzvedības izpētei, precīzai plānošanai, pasaules tendenču prognozēšanai un mērķauditorijas atlasei. Mēs neko nedarām tāpat vien, visa mūsu reklāmas koncepcija tiek pamatota ar konkrētiem skaitļiem.

Mūsu komanda no diviem cilvēkiem ir izaugusi līdz vairāk nekā 20 dažādu nozaru augsti kvalificētiem speciālistiem, kas dzen šo uzņēmumu uz priekšu. Mēs nepārtraukti saņemam sadarbības piedāvājumus no tiešsaistes pārdošanas lielajiem spēlētājiem, izplatītājiem un veikaliem, bet visu šo laiku sanāca tos bremzēt. Beidzot mēs varam šajās sarunās iesaistīties. Mums vairs nav jābaidās no lieliem pasūtījumiem, jo tagad esam pārliecināti par to īstenošanu. Līdz gada beigām katra pasūtījuma izpildes termiņš saruks, taču kvalitāte no tā nekādā gadījumā necietīs, un tas mūs īpaši iepriecina. Šobrīd mēs palielinām stoku un vēlamies, lai jau tuvākajos mēnešos mūsu klientiem būtu iespēja saņemt kāroto pirkumu vien pāris dienās pēc pasūtījuma veikšanas. Tā ir viena no prioritātēm, pie kuras pastiprināti strādājam.

Cilvēki mūs zina, par to mēs pārliecinājāmies ne vienu reizi vien. Šogad piedalījāmies izstādē Luvrā Parīzē, un tas bija neticami, cik daudzi pilnīgi nepazīstami cilvēki no dažādām valstīm pie mums nāca un izteica prieku par iespēju beidzot satikt INCH2 klātienē, jo jau sen seko mums sociālajos tīklos.

Kādi ir INCH2 nākotnes plāni?

No nākamā gada mēs intensīvi sāksim iesaistīties vairumtirdzniecībā. Vēlamies, lai INCH2 zinātu ne tikai sociālajos tīklos, bet lai cilvēkiem visā pasaulē arī klātienē  būtu iespēja redzēt mūsu harismātisko apavu kvalitāti, ar kuru mēs lepojamies.

Plānojam paplašināt sortimentu un iepriecināt klientus ar ikdienas apģērbu līniju, aksesuāru kolekciju ne tikai dāmām, bet arī kungiem. Vispār ideju ir daudz. Tagad mēs esam sajutuši veiksmes garšu, esam sapratuši, kā varam strādāt un cik daudz internets var dot. Internets pilnīgi noteikti nojauc visas robežas, un, pareizi to lietojot, paveras milzīgas izaugsmes iespējas, jo vairāk tāpēc, ka šobrīd ir vērojama tendence pārcelt tirdzniecību uz interneta vidi. Tam ir fantastisks potenciāls, it īpaši, ja uzņēmuma elastība ļauj pielāgoties jaunām prasībām momentāni. INCH2 spēks ir elastībā, mums nav izveidojusies rezistence pret inovācijām, mēs uztveram aktuālākās e-komercijas tendences un liekam tām strādāt mūsu labā.

555 000 eiro, ko mēs ietirgojām vienā dienā – tas ir tikai atspēriena punkts! Pasaules tirgus ir okeāns, kuram mēs pagaidām esam ķērušies klāt tikai ar karoti.

9304 Visi skatījumi 12 Skatījumu šodien

Atstāt komentāru

Sāc komentēt!


wpDiscuz