Nevari saņemt finansējumu? Nepadodies!

,
Forbes Latvija redakcionālais padomnieks
TOM-POST

Kad runa ir par līdzekļu piesaistīšanu viņu jaunuzņēmumiem, uzņēmēji atgādina spitālīgos. Neviens nevēlas viņiem pieskarties. Baņķieri negrib viņiem aizdot. Biznesa eņģeļi reti kad dod viņiem iespēju. Bet riskakapitālisti? Jums ir jāpazīst kāds, kurš pazīst kādu, kurš pazīst vēl kādu… Un tad jums ir jāatrod ērts datums, lai tiktos ar partneri… Dažkārt pēc veselas mūžības.

Baidīties, ka jūs nesaņemsiet finansējumu, ir drošs veids, kā sakaut pašam sevi. Ir tik daudz iemeslu neuzsākt savu biznesu: tik smaga pienākumu nasta, grūti atstāt ērtu darbu, bailes no ilgām darba stundām un neizdošanās… Un dažu potenciālo atbalstītāju atteikums var būt pēdējais piliens, lai pilnībā sagrautu jūsu sapni.

Jūs iedomājaties par visām lieliskajām idejam, kas ir gājušas šo ceļu uz pašiznīcināšanos un kļuvušas par upuriem. Bet, pirms sākat šo izmisīgo ceļojumu, padomājiet! Varbūt jums nemaz nav nepieciešamas bankas, riska kapitālisti, biznesa eņģeļi, bagāts onkulis vai trasta fonds, lai sāktu savu lietu? Ir vesela virkne uzņēmēju, kas sākuši savu biznesu bez jebkādas finansiālas palīdzības no citiem.

Jūs droši vien zināt stāstu par WhatsApp līdzdibinātāju – imigrantu no Ukrainas Janu Kūmu, kurš kopā ar māti ieradās Silīcija ielejā, kad viņam bija 16 gadu. Viņu dzīve Kijevā nebija lieliska, un arī pirmajos gados Mauntinvjū neklājās daudz labāk. Viņi iztika no Jana algas par grīdu slaucīšanu lielveikalā un mātes invaliditātes pabalsta. Vēlāk, kad viņš un Braiens Ektons pameta darbu Yahoo, lai radītu WhatsApp, viņi varēja atļauties īrēt pavisam nelielu biroju noliktavā un sūtīt verifikācijas kodus aplikācijas lietotājiem. Kaut kā viņiem izdevās, un galu galā viņi izpelnījās Facebook uzmanību.

LAI UZSĀKTU SAVU BIZNESU, DZĪVOJIET PIETICĪGI UN PĀRDODIET VISU, KAS JUMS NAV AKŪTI NEPIECIEŠAMS. IZTUKŠOJIET SAVAS KREDĪTKARTES, IZĪRĒJIET SAVU AUTOMAŠĪNU.

Ikviens ir dzirdējis par Spanx – koriģējošo veļu, kas ļauj katrai tantei izskatīties kā modelei Karlīnai Caunei. Spanx dibinātāja Sāra Bleikelija sāka ar 5000 dolāru, ko bija sakrājusi, pārdodot Danka faksa aparātus. Nākamo divu gadu laikā viņa izpētīja patentus un izveidoja pati savu lietotni ar instrukciju, apzvanīja neskaitāmus audumu veikalus, kopā ar grafiķi izstrādāja savu iesaiņojumu un… no trikotāžas rūpnīcām saņēma atteikumu pēc atteikuma. Galu galā viņas lielā izdevība izrādījās modernā veikalu ķēde Neiman Marcus. Pirms pieciem gadiem viņas uzņēmums tika novērtēts par miljardu dolāru.

Jūs teiksiet – cik jauki stāsti par leģendāriem miljardieriem, bet… tas nav par mani. Man ir patiešām laba ideja, bet tā nevar izmainīt pasaules vēstures gaitu. Turklāt neviens negrib dot man naudu…

Lūk, arī pāris prozaiskāku stāstu! Zains Jafers, etniskais indietis, kurš audzis Londonā, uzsāka virkni jaunuzņēmumu, līdz apstājās pie idejas par Vungle, kas ievieto īsas izklaidējošas videoreklāmas mobilajās lietotnēs un spēlēs. Mācoties Londonas Universitātes koledžā un iztiekot no Tesco nocenotajām precēm, viņš atrada konkursu, kurā balvu par labāko jaunuzņēmuma ideju – 120 000 dolāru – piešķīra Sanfrancisko inkubators AngelPad (dibinātājs Tomass Korte). Jafers kopā ar līdzdibinātāju izveidoja videoklipu, kurā viņi paši sarunājas par Vungle, un nosauca to – Vai jūs pazīstat Tomasu Korti? Un iztērēja savu pēdējo naudu, lai nopirktu saites no reklāmu tīkliem. Šis video izplatījās kā vīruss un piesaistīja Kortes uzmanību. Viņi uzvarēja konkursā un dabūja sēklas kapitālu.

Vēl pārsteidzošāks ir Taro Fukujamas stāsts. Japānā dzimušais AnyPerk līdzdibinātājs (uzņēmums piedāvā kompānijām darbinieku bonusa programmas; tagad tas tiek saukts par Fond) nosprieda, ka viņam jādodas uz Silīcija ieleju. Viņš ar diviem domubiedriem vairākas naktis pavadīja minivenā Taco Bell autostāvvietā, bet, kad viņus no turienes padzina, visi trīs gulēja vienā gultā lētā motelī Sanfrancisko. Fukujamam nebija 3000 dolāru, lai varētu piedalīties TechCrunch Disrupt, tāpēc viņš sameloja, ka ir tulks, un tika iekšā. Tur viņš satika leģendārā Y Combinator dibinātāju Polu Greiemu un lūdza pievērst uzmanību savam uzņēmumam. Tā Fukujama ieguva vietu jaunuzņēmumu programmā uz sešiem mēnešiem un vēlāk saņēma piedāvājumu no zināmiem riska kapitāla investoriem.

Jums pat nav jādodas svētceļojumā uz Kaliforniju, lai sāktu savu ceļu augšup. Lai uzsāktu savu biznesu, dzīvojiet pieticīgi un pārdodiet visu, kas jums nav akūti nepieciešams. Iztukšojiet savas kredītkartes, izīrējiet savu automašīnu. Algas vietā piedāvājiet saviem galvenajiem darbiniekiem nedaudz akciju. Absolūti nepieciešams ir barters (piemēram, piedāvājiet kodēšanas pakalpojumus apmaiņā pret grafiskā dizaina izstrādi). Iegādājieties lietotu aprīkojumu. Atrodiet iespējas piepelnīties – bērnu pieskatīšana, suņu izvešana pastaigā… Palūdziet nelielu aizdevumu saviem draugiem un ģimenes locekļiem. Un sliktākajā gadījumā atgriezieties dzīvot pie mammas un tēta.

Tā jūs kādu laiku varēsiet iztikt. Vai tad tas nav tā vērts, lai realizētu savu sapni? Vismaz jūs neslaistīsieties pa mājām vai nepārcelsieties uz Angliju vai Īriju.

5136 Visi skatījumi 2 Skatījumu šodien

Atstāt komentāru

Sāc komentēt!


wpDiscuz