• 2229
  • 1

Suņu bizness / Bark & Co

,
Forbes
Foto Metjū Fērmans speciāli Forbes
Foto Metjū Fērmans speciāli Forbes

Četrus gadus vecais uzņēmums Bark & Co ir vadošais to firmu vidū, kas abonentiem – suņu īpašniekiem – piegādā pasūtītos ikmēneša komplektus. Bet vai investoriem ar to būs gana?

Mūsdienās var pasūtīt gandrīz visu, un arī suņu rotaļlietas un gardumi nav izņēmums. Ņemot vērā amerikāņu vēlmi tērēt aizvien lielākas summas, lai iepriecinātu savus četrkājainos draugus, nav nekāds pārsteigums, ka bariņš tiešsaistes operatoru sacenšas par iespēju piedāvāt tiem dažādas ēdamas, košļājamas vai zem dīvāna pazaudējamas lietas.

Līderis šajā jomā ir BarkBox, ko 2011. gadā nodibināja Mets Mīkers (43), Henriks Verdelins (41) un Kārlija Straifa (30). Par aptuveni 20 dolāriem mēnesī abonenti var saņemt tematisku komplektu, piemēram, aprīlī suņi tika pie cepumiem beisbola bumbas formā un rotaļlietām, kas atgādina beisbola cepurītes un nūjas. Pirms dažiem mēnešiem viņu īpašumā nonāca plīša rotaļlieta – trauks, no kura ārā spraucas ķīniešu pelmeņi; tas, protams, bija par godu ķīniešu Jaunajam gadam. Pakalpojumam pieteikušies vairāk nekā 200 000 abonentu, un uzņēmuma pārdošanas apjoms ir 40 miljoni dolāru. Neviens konkurents vēl nav spējis sasniegt ieņēmumus, kas ievērojami pārsniegtu miljonu dolāru.

Tomēr, lai izpatiktu investoriem, Mīkeram, Verdelinam un Straifai ir nepieciešams daudz vairāk. Viņu lielā vīzija? «Disnejlenda suņiem,» saka Straifa. «Mums gribētos sasniegt ikvienu suni Amerikā,» Mīkers piebilst. Tomēr līdz šim zīmola paplašināšanās mēģinājumi ir saskārušies ar grūtībām. Ir bijuši daži veiksmes stāsti, tostarp e-komercijas vietne BarkShop un blogs par suņiem BarkPost; viņi arī veikuši rebrendingu, no BarkBox pārtopot par Bark & Co, lai atspoguļotu paplašināšanos. Bet ir piedzīvotas arī neveiksmes. «Mums patīk rīkoties ātri,» skaidro Mīkers, «un reizēm mēs pārsteidzamies.»

Likmes ir augstas. Pagājušajā gadā visu Bark & Co biznesu pārdošanas apjoms sasniedza 50 miljonus dolāru, un šogad uzņēmuma dibinātāji cer pietuvoties 100 miljonu atzīmei. No tādiem atbalstītājiem kā August Capital un Resolute Ventures viņi investīcijās ir piesaistījuši 77 miljonus dolāru, tostarp 60 miljonus – raundā, kas beidzās maijā. Riska kapitālisti parasti vēlas redzēt vismaz pieckārtīgu investīciju pieaugumu. Viņi nesniedz komentārus par Bark & Co novērtējumu, bet, salīdzinot ar līdzīgām publiskām kompānijām, šī uzņēmuma vērtība varētu būt starp 150 un 200 miljoniem dolāru. Lai investori panāktu pieckārtīgu atdevi, pārdošanas apjomam vajadzētu sasniegt 500 miljonus dolāru. «Mūsu mērķis ir sniegt viņiem simtkārtīgu atdevi,» saka Mīkers.

«BARK & CO» LIELĀ  VĪZIJA  –  DISNEJLENDA  SUŅIEM.  «MUMS  GRIBĒTOS SASNIEGT  IKVIENU  SUNI  AMERIKĀ.»

Bark & Co tika nodibināts 2011. gadā, kad kādā uzņēmēju networking kruīzā Verdelins, agrākais MTV viceprezidents, kurš tobrīd ieņēma vadošu amatu Index Ventures, satika Mīkeru, kurš vadīja Polaris Ventures inkubatoru. Vēlāk kāds draugs iepazīstināja viņus ar Uber darbinieci Straifu. Tobrīd Birchbox bija debitējis kā kosmētikas komplektu piegādes uzņēmums, un trijotne prātoja, vai neizmēģināt ko līdzīgu. 2011. gada decembrī viņi tiešsaistē palaida BarkBox, tomēr amatus savās darbavietās neatstāja. Laika posmā no 2006. līdz 2015. gadam tēriņi par mājdzīvniekiem gandrīz divkāršojās, sasniedzot vairāk nekā 60 miljardus dolāru gadā (aptuveni divas trešdaļas par suņiem). 2012. gada jūnijā viņi jau spēja nopelnīt 1,7 miljonus dolāru un vēl 15 miljonus nākamo divu gadu laikā.

Dibinātāji skaidro, ka BarkBox klientu bāze lielākoties izveidota ar sociālo mediju palīdzību, ieskaitot 2,1 miljonu Facebook atzīmju Like un 1,2 miljonus sekotāju Instagram. Uzņēmumā strādā 150 darbinieku, bet tas nepārslogo sevi ar infrastruktūru – tam nepieder savas noliktavas, un paciņas sagatavo ārpakalpojumu sniedzēji. Tomēr, pēc dibinātāju teiktā, kopumā šāds abonēšanas bizness ir ienesīgs, nodrošinot bruto peļņu 36% apmērā.

Peļņa un riska kapitāla finansējums tiek izmantots, lai attīstītu dažādus biznesa papildinājumus, ko iecerējuši īpašnieki. Piemēram, piedāvājot dažādus ieteikumus un labo sajūtu stāstus (NFL spēlētājs pieņem izglābtu suni), BarkPost nodrošināja sev desmit miljonus unikālo apmeklējumu ik mēnesi. BarkLive rīko brīvā mikrofona vakarus Ņujorkā komediantiem, un galvenā sarunu tēma ir suņi (20 dolāru par biļeti). BarkShop tirgo produktus – rotaļlietas, gardumus un kaklasiksnas, kuru dizainu izstrādā komanda ar bijušo Lego vadītāju priekšgalā. Šā gada bestsellers ir košļājamā rotaļlieta suņiem Donalda Trampa izskatā.

Lai gan dibinātāji cer, ka 2016. gadā ieņēmumi no šiem trim biznesiem sasniegs 25 miljonus dolāru, Verdelina vadītā komanda strādā arī pie citiem jauninājumiem. Viņam patīk vienlaikus izmēģināt četras vai piecas idejas, jo viņš apzinās, ka ne visas būs veiksmīgas. Ne Tinder līdzīgai mobilajai lietotnei BarkCam, kas palīdz cilvēkiem atrast noklīdušus suņus, ne suņu sejas emocijikonai BarkBoard neizdevās gūt panākumus.

Lielākā vilšanās bija BarkCare – veterinārārsta izsaukšana uz mājām Ņujorkā un Sanfrancisko; pakalpojums maksāja, sākot no 199 dolāriem. «Domāju, ka tas ir labākais produkts, kādu jebkad esam ieviesuši tirgū,» skaidro Straifa, sēžot līdzās abiem pārējiem līdzdibinātājiem Bark & Co Manhetenas birojā, un pavisam netālu snauž arī pinkains terjers Fido.

Viņi kļūdījās ar pieprasījumu (Fido patīk svaigi kārumi katru mēnesi, bet veterinārārstu suns apmeklē daudz retāk) un mārketinga stilu, jo BarkCare veterinārārstu pakalpojumu sistēma suņu īpašniekiem, kuri jau tā bija nobažījušies par savu lolojumu veselību, šķita pārāk dīvaina. BarkCare tirgū ieviesa 2013. gada februārī, un tas noturējās tikai nedaudz ilgāk par gadu. «Mēs nespējām to izaudzēt tik ātri, cik vajadzēja,» atzīst Mīkers.

Pēc BarkCare neveiksmes īpašnieki nolīga bijušo Viacom vadītāju, lai tas pārraudzītu BarkBeta – jaunizveidotu trīs cilvēku komandu, kas atbild par attīstības procesu un darbojas strikta budžeta ietvaros: 1% no ceturkšņa ieņēmumiem. Mērķis ir panākt, lai laiks no idejas rašanās brīža līdz produkta ieviešanai tirgū nepārsniegtu dažus mēnešus.

Investoriem vērojot un pulkstenim tikšķot, pareiza laika izvēle ir ļoti svarīga. Iespējams, ir kāda robeža, cik tālu abonēšanas bizness viņus aizvedīs, saka Forrester Research e-komercijas analītiķe Suharita Mulpuru-Kodali. Viņa uzskata, ka viss abonējamo komplektu bizness ir tikai viens liels burbulis. «Lielākā daļa cilvēku šādu abonējamu paciņu nepirks,» viņa ir pārliecināta.

Ja tā ir taisnība, tad Bark & Co drīzumā vajadzēs pievērs­ties kādai jaunai idejai. Nesenākie centieni – BarkAir, čarterlidojumu serviss, kas ļauj saimniekam ceļot kopā ar savu suni komfortablos apstākļos, kā arī Ancestry.com līdzīga DNS datu bāze suņiem. «Mēs gribam saglabāt savas ambīcijas,» sarunas noslēgumā saka Mīkers.

2230 Visi skatījumi 2 Skatījumu šodien

Atstāt komentāru

1 Komentārs par "Suņu bizness / Bark & Co"


Cityfinances
1 gads 8 mēneši atpakaļ

Kredīts uzņēmumiem no draudzīgākas kompānijas Latvijā! https://www.cityfinances.lv/kredits-uznemumiem/

wpDiscuz