USD 0.85 btc 9271.46
facebook
twitter
instagram
linkedin
Žurnāls
Abonē žurnālu
Piesakies iknedēļas jaunumiem

Pierakstieties uz svarīgākajiem biznesa un tehnoloģiju materiāliem Latvijā

USD 0.85 btc 9271.46
Uzņēmēji 24. Oktobris

Uzņēmumu vidū aug sociālo mediju popularitāte

Forbes

Latvijas Izdevums

Sociālo mediju lietošana uzņēmumos divu gadu laikā pieaugusi par 10,9 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes ikgadējā aptauja par IKT lietošanu uzņēmumos.

2009. gadā tikai 42,1% uzņēmumu bija sava tīmekļa vietne. Visstraujāk desmit gadu laikā šis rādītājs pieaudzis vidējos (par 23,8 procentpunktiem) un mazajos uzņēmumos (par 21,5 procentpunktiem), savukārt lielajos pieaugums veido 9,7 procentpunktus (2009. gadā jau 84,4% lielo uzņēmumu bija sava mājaslapa).

Nozaru griezumā tendence desmit gados nav mainījusies. Visvairāk uzņēmumu, kam ir sava tīmekļa vietne, ir informācijas un komunikāciju pakalpojumu nozarē (92%) un izmitināšanas nozarē (84,2%).

23,8% uzņēmumu, kuriem ir sava tīmekļa vietne analizē mājaslapas lietotāju veiktās darbības ar mērķi sevi reklamēt un uzlabot klientu apmierinātību.

40,9% uzņēmumu lieto sociālos medijus, no tiem 74,5% lielo, 49,9% vidējo un 38,2% mazo uzņēmumu. 2017. gadā sociālos medijus lietoja 30% uzņēmumu, savukārt 2013. gadā vien 15,4%.

Salīdzinājumā ar 2017.gadu visstraujāk sociālo mediju lietošana pieauga mazajos uzņēmumos (par 11,3 procentpunktiem), vidējos un lielos uzņēmumos attiecīgi par 8,6 un 8 procentpunktiem.

Arvien vairāk – 39,7 % uzņēmumu savā darbībā izmanto sociālos tīklus, piemēram, “Facebook”, “Draugiem”, “LinkedIn” u.c. Multimediju satura koplietošanas vietnes, piemēram, “Instagram”, “YouTube”, “Flickr” izmanto 16,4%, blogus vai mikroblogošanas vietnes, piemēram, “Twitter”, “WordPress” – 10,3% uzņēmumu. Vismazāk (3,7%) lieto “vikivietnēs” balstītus zināšanu koplietošanas rīkus, piemēram, “MediaWiki”, “Confluence”, “SharePoint”.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados uzņēmumi sociālos medijus visvairāk izmanto uzņēmuma tēla popularizēšanai vai produktu atpazīstamības veicināšanai (37,9%).

Šogad pirmo reizi uzņēmumiem tika jautāts par IKT drošību. Aptaujas rezultāti rāda, ka īpaši noteikumi par IKT drošības prasībām un pasākumiem ir izstrādāti 41,9% uzņēmumu.

Par IKT drošības pasākumu īstenošanu uzņēmumos pārsvarā atbild ārpakalpojumu sniedzēji (69% uzņēmumu), bet 24,4% uzņēmumu – paši uzņēmuma darbinieki, savukārt 5,4% uzņēmumu – gan ārpakalpojumu sniedzēji, gan paši uzņēmuma darbinieki.

2018. gadā 9,4% uzņēmumu saskarās ar IKT pakalpojumu vai sistēmu nepieejamību, 6,7% – ar datu zudumiem vai bojājumiem, bet 1,6% – ar konfidenciālu datu atklāšanu. Pret IKT drošības incidentiem ir apdrošināti 12,2% uzņēmumu.

...

Next page

Piesakies iknedēļas jaunumiem